Mülkiye mezunuyum. İki büyük kamu bankasında müfettişlik, krediler bölge müdürlüğü ve yine bir kamu kurumunda müfettişlik görevlerinde 28 yıl hizmet ettikten sonra 2015 yılında emekli oldum. Emeklilikle birlikte ifade özgürlüğüme kavuşmuş oldum.
Milliyet Blog'da yazıyorum.
Bağlantıyı al
Facebook
X
Pinterest
E-posta
Diğer Uygulamalar
Yurdum, ulusum hakkında diyeceklerim oluyor, yazıyorum.
Bu makale, Köyümüzün yukarıdaki dergisinde yayınlanmıştır. COGİ BABA’NIN KİMLİĞİ HAKKINDA BİR ARAŞTIRMA Aleviler tarihte pek çok acılar çektiler. İnançları nedeniyle pek çok saldırıya uğradılar, sayısız can yitirdiler. Yitirdiklerini yüreklerine gömdüler, geleceğe taşıdılar, ölümsüzleştirdiler. Şeyh Bedrettinleri, Pir Sultanları, Nesimileri ve daha nicelerini böyle taşıdılar geçmişten geleceğe. Bu kayıplarını hep isimleriyle yad ettiler. Zaman geldi, bir büyük acı daha yaşadılar, o acıda kaybettikleri canlarını, türkülerini bu kez isimleriyle değil o tarihle sırtladılar, geleceğe götürüyorlar. 2 Temmuz’da canlar “türkü” oldu, semaya dizildi. 2 Temmuz’larda türkülerin yakıldığı yerde olmadan duramayan aleviler bir süredir oradan bir başka yere “Cogi Baba”ya uğramadan dönemez oldular ocaklarına. Canlarının anısına “Cogi Baba”nın suyu başında türkü söyler oldular bir süredir. Mustafa Sarıgül’ün maddi katkılarıyla yükselen “COGİ BABA KÜLTÜR MERKEZİ ve CEMEVİ”nin yanıbaşın...
4 Ekim 2011 tarihli Aydınlık Gazetesinin 2. Sayfasında Yalçın KÜÇÜK’ün “Nur Baba” başlıklı makalesi yayınlanmıştır. Yakup Kadri Karaosmanoğlu’nun Nurbaba adlı romanını okumamızın tam zamanı olduğunu bildiren Y. Küçük, ( okurken) “Eyes Wide Shut” filmini (de izlememizi) şart gördüğünü, bunun bir seks ayini, daha açıkçası grup seks filmi olduğunu açıklayıp grup sekse bizim “mumsöndü” dediğimizi iddia ediyor. Küçük, filmin bir sabetayizm gösterisi olduğunu ileri sürüyor, (bu) cinsel ayin filminde Nicol Kidman’ı tekrar izleme arzusunu (büyük bir iştahla) ifade ettikten (cezaevi koşullarında normaldir mi diyelim) sonra, devam ediyor. “ ister Eyes Wide Shut filminde, isterse bizim folklörümüze giren mumsöndü ayinlerinde kıskanma yoktur” diyor. Böylece “mumsöndü”nün folklörümüze giren bir ayin olduğunu, altını çizerek izah ettikten sonra, bunun ne anlama geldiğini de örnekle anlatıyor. “ İki kız iki oğlan. Birisi diğeri ile, sonra birden çiftler değişiyor , malum yerde karşılaş...